Türk Havacılık ve Uzay Sanayii AŞ ( Tusaş ) Genel Müdürü Mehmet Demiroğlu, Avrupa, Kuzey Afrika, Orta Asya ve Türk cumhuriyetlerinden ciddi talebin bulunduğu HÜRJET için okyanus aşırı bir müşteriyle yapılan görüşmelerde de ilerleme kaydettiklerini belirtti.
Savunma Sanayii Kocaeli İl Buluşması ve Match4Industry İkili İş Görüşmeleri etkinliğine katılmak üzere geldiği Kocaeli’de açıklamalarda bulunan Demiroğlu, Türkiye’nin ilk milli jet eğitim uçağı HÜRJET’in ikinci prototipinin ilk uçuşunu başarıyla tamamladığını anımsattı.
İlk prototipin geçen sene nisan ayında uçtuğuna değinen Demiroğlu, ikinci prototipin hem hafif taarruz hem de eğitim uçağı şeklinde bir konfigürasyon olduğunu anlattı.
Demiroğlu, ikinci prototipin biraz daha iyileştirilmiş konfigürasyon olduğuna dikkati çekerek, “Çünkü bir önceki prototipten öğrendiğimiz birçok ders var. Düzeltilmesi gereken yerler vardı. Pilotlar da ‘Evet bu daha güzel olmuş, uçak bizim istediğimiz uçağa daha da yaklaşmış.’ diye yorum yaptılar. Güzel bir yorumdu. Bu ikinci uçağımız ama bir sonraki sene birkaç tane daha, ondan sonra 2026 itibarıyla inşallah Hava Kuvvetleri’mize eğitim uçaklarımızın teslimatını yapacağız. Onun için de var gücümüzle çalışıyoruz.” diye konuştu.
Bu projelerin adım adım gelişen prototipler olduğunu aktaran Demiroğlu, hem eğitim uçağıyla hem de hafif taarruz uçağıyla ilgili atış testlerini, hava-yer, hava-hava gibi mühimmatları da entegre ede ede yollarına devam edeceklerini aktardı.
Demiroğlu, HÜRJET’in seri üretimine başladıklarını, mevcut 17 siparişten 13’ünü Türk Hava Kuvvetleri’ne teslim edeceklerini kaydetti.
Buna başlangıç olarak baktıklarını dile getiren Demiroğlu, “100’e kadar çıkması bekleniyor, şu anda sadece bizim Hava Kuvvetleri’mizin ihtiyacı olarak… Şu anda Avrupa’da, Kuzey Afrika’da, Orta Asya’da, Türk cumhuriyetlerinde HÜRJET’imize ciddi talep var. Onlarla görüşmelerimiz de epeyce ilerledi. Hatta okyanus aşırı diyebileceğimiz bir müşteriyle de, epeydir görüştüğümüz bir müşterimizdi, ilerlemeler kaydediyoruz. Bunları zamanı geldikçe, durum daha netleştikçe sizlerle paylaşacağız.” ifadesini kullandı.
Demiroğlu, HÜRJET’ten çok memnun ve ümitvar olduklarını dile getirerek, “Gerçekten hem ülkemiz hem TUSAŞ açısından en çok satan platformlarımızdan biri olacak.” dedi.
HÜRJET’te ana entegratör olduklarını anlatan Demiroğlu, “Bir uçak sattığımız zaman sadece uçak satmıyoruz. Sadece TUSAŞ değil bunun içerisinde ASELSAN’ı, Roketsan’ı, HAVELSAN’ı var, bunun yedek parçaları var, alt sistemleri var. Yani yüzlerce firmamız esasında bir parçasını, bir alt sistemini satmış oluyor. Ben alt yüklenicimizle konuşurken şöyle bir ifade kullanıyorum, ‘Bizim işimiz sizi uçurmak.’ Hem gerçekten uçurmak hem de dünya alanına, dünya arenasına çıkarmak.” şeklinde konuştu.
HÜRJET, GÖKBEY, KAAN veya herhangi bir platformda “Benim bir parçam var” diyebilmelerinin şirketleri için muhteşem bir ayrıcalık olduğunu vurgulayan Demiroğlu, konuşmasını şöyle tamamladı: Çünkü dünya arenasına çıkıyorsun ve dünya oyuncularına ‘Bir dakika ya, burada ben de çalışabilir miyim?’ sorusunu sormaya başlıyor ve sadece Türkiye’yle kısıtlı kalmıyorsunuz, dünyaya mal satabilecek hale geliyorsunuz. Bu ekosistemin bir başarısı oluyor, sadece TUSAŞ’ın değil.”
Haber bültenimize kayıt olun
Gelişmelerden anında haberdar olmak için haber bültenimize kaydolun ve en güncel haberleri kaçırmayın!
Verilerinizin korunmasını önemsiyoruz.
Gizlilik Politikamızı
okuyun.
İlgili Haberler
Donald Trump sonrası kripto para bilançosu: Yatırımcılar hangi coinlere yöneldi?
Altın fiyatları bu kez düşüşte rekor kırıyor
Hırvatistan, Türkiye’den Bayraktar TB2 İHA satın alacak
Meclis’e gelen Mehmet Şimşek’i abaküsle karşıladı: TÜİK hesap yapmayı bilmiyor
Piyasa katılımcıları anketinde enflasyon beklentisi yükseldi
Siemens, otomasyon zayıflığı nedeniyle işten çıkarma yapabilir
CEO Gürcan Karakaş: Togg’a Çinli ortak için imkanları araştırıyoruz
Fed Başkanı Powell: Ekonominin gücü faiz kararlarını etkiliyor
Asgari ücret zammı için masaya 4 farklı rakam geliyor! Fark 4 bin 508 TL seviyesinde
YUM-BİR Başkanı: Yumurta fiyat artışları algı ve market farklarından kaynaklanıyor