Haber: Ahmet ÜN – Kamera: İsmet MİKAİLOĞULLARI
(DİYARBAKIR) – Diyarbakır’da taksi şoförlüğü yapan Serdar Uluk, telefonunun şarjını bittiğini belirterek kendisinin telefonunu alan yolcunun internet bankacılığını kullanarak 340 bin lira dolandırdığını söyledi. Paranın bir bölümü üniversitede eğitim gören oğlu için biriktirdiğini anlatan Uluk, “Telefonumu sessize alarak internet banka hesabı giren yolcu, oğlumun eğitim masrafları için biriktirdiğim 50 bin lirayı, ek hesabındaki 120 bin lira, 20 bin lira kredi kartımda çekip, adıma 150 bin lira dijital kredi çekmiş” dedi.
Diyarbakır’da 1 Ağustos günü meydana gelen olayda, taksi şoförü Serdar Uluk (60), Sur ilçesindeki Dağkapı Meydanı yakınlarında aracına binen bir yolcu tarafından dolandırıldı. Yolcuyla 4 bin lira karşılığında Şanlıurfa’ya gitmek için anlaşan Uluk, hareket ettikten bir süre sonra yolcunun kendisini nasıl dolandırdığını anlattı.
Emekli olduğunu söyleyen Uluk, üniversitede okuyan oğlunun masraflarını karşılamak için 6 aydır taksicilik yaptığını söyledi. İnternet bankacılık şifresini öğrenmek için yolcunun bilerek hesabına para gönderdiğini öne süren Uluk, “1 Ağustos günü Sur ilçesindeki Dağkapı Meydanı’nda aldığım yolcu, Şanlıurfa’ya gitmek istedi. Müşteri, bir süre sonra IBAN’ımı isteyerek bir arkadaşının kendisine para yollayacağını, parayı da Şanlıurfa’da çekeceğini söyledi. Bunun üzerine ben IBAN’ı verdim. Birkaç dakika sonra hesabıma para geldi. Yolcu ön koltukta oturuyordu. Telefonla banka hesabıma baktığımda paranın geldiğini kendisine söyledim. Yolcu, bu kez benim IBAN’a yanlışlıkla para gönderdiğini söyleyip, hesabımı kontrol etmemi istedi. Ben de hesabı kontrol edip, paranın gelmediğini söyledim. Bu sırada yolcu, benim internet bankacılık şifremi öğrendi” diye konuştu.
‘Telefonu kendisine verdikten sonra bir görüşme yaptı’
Yolcunun, birkaç kilometre ilerledikten sonra, telefonun şarjının bittiğini, Şanlıurfa’ya gidecekleri adres için konum bilgileri telefonuna ihtiyacını olduğunu söylediğini dile getiren Uluk, “Bunun üzerine ben de telefonu kendisine verdim. Telefonu kendisine verdikten sonra bir görüşme yaptı. Görüşmenin ardından telefonuma konum bilgeleri geldi. Telefonum kendisinde kaldı” ifadelerini kullandı.
‘Telefonumda hesabımı kontrol ettiğimde dolandırıldığımı fark ettim’
Telefonunun yolcu tarafından kurcalandığını aktaran Uluk, şunları kaydetti:
“Telefonumu sessize alarak internet banka hesabı giren yolcu, oğlumun eğitim masrafları için biriktirdiğim 50 bin lirayı, ek hesabındaki 120 bin lira, 20 bin lira kredi kartımda çekip, adıma 150 bin lira dijital kredi çekmiş. Şanlıurfa’ya geldiğimizde telefonumu bana verip, yanımdan ayrıldı. Telefonumda hesabımı kontrol ettiğimde dolandırıldığımı fark ettim. Toplamda 340 bin lira paramı çaldı. Çok mağdurum. Bu parayı nasıl ödeyeceğimi bilmiyorum. Bu konuda destek bekliyorum.”
‘Görüntüler ve banka dekontlarını alıp savcılığı suç duyurusunda bulundum’
Uluk, dolandırıldığını fark ettikten sonra Şanlıurfa’da polise başvurduğunu belirterek, “Siber Suçlarla Mücadele ekipleri yaptıkları incelemede yolcunun Hatay nüfusuna kayıtlı adının M. A. olduğunu tespit etti. Oysaki bana adının E. S. olduğunu söylemişti. Beni dolandıran yolcunun akaryakıt istasyonunda yakıt aldığı anlara ilişkin görüntülerine ulaştım. Görüntüler ve banka dekontlarını alıp savcılığı suç duyurusunda bulundum” şeklinde konuştu.