Eylülde Fiyatı En Fazla Artan Ürün Üniversite Eğitimi, Fiyatı Düşen Ürün Patates ve Bazı Yumru Bitkiler

Eylülde Fiyatı En Fazla Artan Ürün Üniversite Eğitimi Fiyatı Düşen Ürün Patates ve Bazı Yumru Bitkiler - Eğitim - Dudullu Haber Eylülde Fiyatı En Fazla Artan Ürün Üniversite Eğitimi Fiyatı Düşen Ürün Patates ve Bazı Yumru Bitkiler - Eğitim - Dudullu Haber

Tüketici fiyatları bazında eylülde fiyatı en fazla artan ürün yüzde 127,72 ile “üniversite eğitim”, fiyatı düşen ürün ise yüzde 4,31 ile patates ve bazı yumru bitkiler oldu. Türkiye İstatistik Kurumu (TÜİK) verilerine göre, üniversite eğitimindeki fiyat artışını, yüzde 30,21 ile diğer konaklama hizmetleri, yüzde 26,90 ile otobüs ile şehirler arası yolcu taşımacılığı, yüzde 22,81 ile sosyal hizmetler, yüzde 17,73 ile demir yoluyla şehirler arası yolcu taşımacılığı izledi.Eylülde fiyatı en çok artış gösteren diğer ürünler arasında yüzde 11,08 ile sigaralar, yüzde 9,52 ile yumurta ve yumurtayla ilgili ürünler, yüzde 8,31 ile kahve, yüzde 7,75 ile şeker, yüzde 7,73 ile taze süt yer aldı.Geçen ay en fazla fiyat düşüşü yüzde 4,31 ile patates ve bazı yumru bitkilerde oldu. Bu ürünü, yüzde 3,98 ile sebze (patates ve bazı yumru bitkiler hariç) ve yüzde 1,30 ile kişisel ulaştırma araçlarının bakım ve onarımı takip etti.Fiyatı en az artış gösteren ürünler ise yüzde 0,19 ile şarküteri ürünleri ve diğer et çeşitleri, yüzde 0,57 ile mücevheratlar, saat ve kol saatleri, yüzde 0,75 ile margarin, 0,82 ile çocuk giyim, yüzde 1,67 ile erkek giyim, yüzde 1,69 ile pirinç, yüzde 1,71 ile tereyağı oldu.TÜİK’in tüketici fiyatları endeksine göre, eylülde aylık bazda fiyatları en fazla artan ürünlerle bunların bir önceki aya göre değişim oranları (yüzde) şöyle: Üniversite eğitim127,72Diğer konaklama hizmetleri30,21Otobüs ile şehirler arası yolcu taşımacılığı26,90Sosyal hizmetler22,81Demir yolu ile şehirler arası yolcu taşımacılığı17,73Sigaralar11,08Yumurta ve yumurta ile ilgili ürünler9,52Kahve8,31Şeker7,75Taze süt7,73Geçen ay fiyatı en fazla düşen veya en az artış gösteren seçilmiş ürünler ile bir önceki aya göre değişim oranları da (yüzde) şöyle: Tereyağı1,71Pirinç1,69Erkek giyim1,67 Çocuk giyim0,82Margarin0,75Mücevheratlar, saat ve kol saatleri0,57Şarküteri ürünleri ve diğer et çeşitleri0,19Kişisel ulaşım araçlarının bakım ve onarımı-1,30Sebze (patates ve bazı yumru bitkiler hariç)-3,98Patates ve bazı yumru bitkiler-4,31Kaynak: AA / Ekonomi Türkiye İstatistik Kurumu Çocuk Eğitim Ekonomi Haberler